Micro fiction-utmaning

Jag såg Evas tips om skräcknovellstävlingen som Type & Tell anordnar nu, lagom till Halloween. Mitt manus rör sig ju lite i den världen (mer åt thrillerhållet, men det finns paralleller) så jag såg det som en möjlighet att utforska någon del av min plot. Tävlingen är väldigt specifik och begränsad, bara 140 tecken vilket väl måste räknas som micro fiction. Kul format hur som helst!

Mitt bidrag är publicerat på mitt Instagramkonto.

Jag får se om den här delen av historien blir något som kommer med i mitt manus också eller om det får bli en del av den backstory som bara jag känner till. Men roligt format hur som helst, tror jag ska testa på det där fler gånger!

Divider

2 reaktioner till “Micro fiction-utmaning

Kommentera

