Vecka två är tung hörrni…

Eftersom jag är registrerad på NaNos hemsida så får jag även mail därifrån titt som tätt. Igår fick jag ett mail med pepp inför vecka två där det också stod att det är vanligt att man dippar då men att man bara ska skriva på för efter dippen kommer man ut och det går bättre än nånsin. Jag hoppas de har rätt, för jag känner att jag dippar.

Igår och lite idag har jag mest duttat med små stycken här och där. Inte långa, sammanhållande scener så som jag gjorde förra veckan. Jag får inte riktigt till det på det sättet just nu, inspirationsmässigt alltså. Men jag kämpar på! Lite text är bättre än ingen text försöker jag tänka, och även de små styckena behövs. Det kommer bli ett jäkla pusslande sen när jag tar mig in i redigeringsfasen…

18 reaktioner till “Vecka två är tung hörrni…

  1. Det kommer säkert gå mycket bättre nästa vecka! Här har jag fått pausa en vecka nu eftersom livet med en massa komplikationer kom emellan… suck. Har ett riktigt sug nu känner jag. Håll i så kommer du klara det galant!

    Liked by 1 person

      1. Gud vad skönt! Jag har våta drömmar om att få sätta mig själv på ett café med en kopp te eller kanske ännu hellre ett glas vin och skriva…

        Liked by 1 person

      2. Jaaaa, ska verkligen försöka, men just nu är det himla svårt att få till egentid… 3 barn gör liksom att det ALLTID är nån som behöver en, haha…

        Liked by 1 person

      3. Så är det ju. Särskilt med en liten. 🙂 Men jag ser på din ordräknare att du kommit betydligt längre än jag trots det! Säger kanske mer om min oförmåga att komma igång än något annat iofs… 😛

        Gilla

      4. Eller så är det bara för det i de korta stunder jag skrivit har formligen sprutat ur fingrarna, sen hur kvaliteten blir är ju en helt annan sak. Men jag känner också att det ska kännas ROLIGT att skriva, jag vill inte sätta mig och trycka fram nåt, jag vill att det här ska ge mig lite utlopp och nöje, inte att det ska kännas påtvingat. Fast jag vill ju också komma i hamn… himlans komplicerat!

        Liked by 1 person

      5. Ja det kanske är så det funkar? Det här är ändå himla intressant för jag märker ju hur lite jag vet om vad som behövs göras och vilket arbete som ligger bakom. Kul och läskigt samtidigt!

        Liked by 1 person

  2. Jag hade glömt allt som Nano-folket gör. Som att peppa. Och ge tips och skrivråd. Det tyckte jag var så himla fint. Även om risken fanns att det tog upp för mycket av skrivtiden att ta del av allt bra de kom med. 😉
    Pepp och heja dig. Ge inte upp! 😊

    Liked by 1 person

Kommentera

